Skip Navigation LinksCSC Tjänstemannaförening

Välkommen till klubben Unionen DXC Technology!

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​​​​​​​​

Vi organiserar medlemmar som har sin arbetsplats på DXC i Sverige utom Linköping. Klubben har cirka 160 medlemmar och vi välkomnar gärna fler! Ta kontakt med någon i styrelsen eller anmäl dig via Internet.

Vi är 3 facklubbar i DXC Sverige. Unionen DXC Technology, Unionen Linköping och Linköping AF (Akademikerföreningen).

Argumentation till varför du ska bli medlem finns här.

*******************************************************************

Unionen DXC Technology finns nu på Facebook!

Bli ett fan och följ oss!​

Postadress:

Unionen DXC Technology
169 03 Solna​

Besöksadress:

Unionen DXC Technology
Gustaf III.s Boulevard 36
169 70 Solna​

DXC är ett av världens största IT-företag. Du kan läsa mer på den globala sidan: www.dxc.technology eller på den svenska sidan ​www.dxc.technology/se

*******************************************************************

;

Äntligen Måndaghttps://klubbwebb.unionen.se/klubb/csc-tjanstemannaforening/Sidor/Äntligen Måndag.aspxÄntligen Måndag<p>​</p><p>Välkommen till "<strong>Äntligen Måndag</strong>" Torsdag 14-Juni kl. 13-14. </p><p>Unionenklubbarna bjuder på lunchwrap från klockan 12.00. </p><p> </p><p><strong>Caroline Wiklund</strong> håller en föreläsning om arbetsglädje som förutsättning för att skapa framgångsrika och välmående arbetsplatser.</p><p><strong>Caroline </strong>är coach, föreläsare och utbildare på Unionen, och arbetar med grupputveckling internt och externt, utbildar inom framgångsrik kommunikation/förändringsarbete samt föreläser om stress, arbetsglädje och lycka. </p><p> </p><p>Tidigare i år bjöd Unionenklubbarna på DXC och HPE in till en Stressföreläsning i Tre kronor Frösunda. </p><p>Vi fick mycket bra respons, så vi är glada att kunna bjuda på att samlas runt ett annat intressant ämne.  </p><p> </p><p><strong><em>Behövs det beställas veg, gluten/laktosfritt m.m svara i mail så löser vi detta!</em></strong></p><p><span style="text-decoration:underline;"><strong><em>Vi behöver ha svar så att vi kan beställa wraps </em></strong></span></p><p><span style="text-decoration:underline;"><strong><em>senast måndag 11-Juni!</em></strong></span></p><p> </p><p>Om du inte kan närvara fysiskt kan du koppla upp dig via Skype för att inte missa denna föreläsning. </p><p>Skriv det i ditt svar då beställer vi ingen wrap till dig.</p><p> </p>
Vår klubb har bytt namn till Unionen DXC Technology.https://klubbwebb.unionen.se/klubb/csc-tjanstemannaforening/Sidor/Namnbyte.aspxVår klubb har bytt namn till Unionen DXC Technology.<p>​Vår klubb har bytt namn till Unionen DXC Technology. Vi jobbar med att uppdatera vår klubbwebb och Facebook-sida med det nya namnet. Under arbetet kan det förekomma både det nya och det gamla namnet tills arbetet är slutfört. <br> M v h Styrelsen</p>
Vårfika med Fackethttps://klubbwebb.unionen.se/klubb/csc-tjanstemannaforening/Sidor/Vårfika med Facket18.aspxVårfika med Facket<p> </p><p>Hej alla medlemmar!</p><p> </p><p>Välkomna på en fika.</p><p>Kom och mingla med kollegor och passa på att prata med oss i styrelsen som finns på plats.</p><p>När? <strong>Måndag 28 maj kl 14.00</strong>.</p><p> </p><p>Hälsningar Styrelsen CSCTF</p>
Årsmöte 2018https://klubbwebb.unionen.se/klubb/csc-tjanstemannaforening/Sidor/Årsmöte 2018.aspxÅrsmöte 2018<p>​Den 6:e februari 2018 avhöll CSCTF sitt årsmöte. <span style="line-height:20.8px;">Nya styrelsen finns presenterad under "Kontakta oss".</span><span style="line-height:20.8px;">​</span></p>
Klubbsammanslagninghttps://klubbwebb.unionen.se/klubb/csc-tjanstemannaforening/Sidor/Klubbsammaslagning.aspxKlubbsammanslagning<p>​<span style="color:#1d2129;font-family:helvetica, arial, sans-serif;font-size:14px;background-color:#ffffff;"><span title="Har lagts till" class="ms-diffinsert">​Den 1/11 - 2017 slog vi ihop Unionen CSC Tjänstemannaförening och CSC Unionen SydVäst och forstätter vår resa som riksklubb för legacy CSC i hela Sverige. Undantaget är Linköping som har en egen lokal Unionenklubb. <label class="ms-hidden">Slut på tillagt innehåll</label></span></span><br style="color:#1d2129;font-family:helvetica, arial, sans-serif;font-size:14px;background-color:#ffffff;"><span style="color:#1d2129;font-family:helvetica, arial, sans-serif;font-size:14px;background-color:#ffffff;"><span title="Har lagts till" class="ms-diffinsert"><label class="ms-hidden">Början på tillagt innehåll</label>Vi behåller tillvidare namnet CSC Tjänstemannaförening. Välkomna alla nya medlemmar och styrelseledamöter.<label class="ms-hidden">Slut på tillagt innehåll</label></span></span>​</p>
Avtal 2017https://klubbwebb.unionen.se/klubb/csc-tjanstemannaforening/Sidor/Avtal 2017.aspxAvtal 2017<p>​</p><p>​​Det nya avtalet är klart. Det är ett 3-årigt avtal och mer om avtalet finns att läsa här:</p><p><a href="https://www.unionen.se/filer/kollektivavtal/it-avtalet-inom-ittelekomforetagen">Avtal 2017 IT och Telekom​</a>​</p>

Rubrik

Starttid,
Sluttid,
Hela dagen

Det finns inga objekt att visa i den här vyn av listan Kalender.
FöregåendeFöregående